Accel Club: De nieuwe Nederlandse Aggregator op de markt  

Door: Chadi Ahmed

HOME/  Kennisbank/  Bedrijfsspecifiek/  E-commerce/  Accel Club

Accel Club: Nederland op de Amerikaanse markt 

Accel club, een Amsterdamse onderneming, heeft in 2021 meer dan honderd miljoen euro aan investeringen weten te verwerven. Hierbij hebben zij zich vooral op de Amerikaanse markt gefocust, met het doel op lange termijn ook binnen de Europese en Aziatische markten voet aan de grond te krijgen. In dit artikel beschrijven wij Accel Club en hun businessmodel.

Het begin van Accel Club

Accel Club is in het voorjaar van 2021 opgericht door Max Firsov en Nick Tuzenko. Niet al te oud, zou je zeggen en daarom nog niet veel kapitaal. Niets is minder waar: het bedrijf heeft binnen een jaar al ruim 150 miljoen euro weten op te halen bij verschillende investeerders. Veelbelovend als we kijken naar de groeimogelijkheden van aggregators en naar de markten waar zij nog willen groeien.

De rol van Amazon FBA Businesses  bij Accel Club

Accel club focust zich voornamelijk op Amazon FBA Businesses. We hebben het hierbij over ondernemers met een verkoopaccount op Amazon. Bij Accel Club gaat het momenteel voornamelijk om verkoopaccounts die uit de Verenigde Staten komen. De verkoopaccounts worden gescout op het hebben van een eigen label of merk. Dit maakt het aantrekkelijker voor aggregators zoals Accel Club om de ondernemers achter de Amazon FBA verkoopaccounts te benaderen. De reden dat veel ondernemers ervoor kiezen om op de Amazon website te verkopen is vanwege het feit dat Amazon allereerst populair is onder consumenten. Hierbij hebben zij verder veel kennis van distributiekanalen en logistiek. Dit is mogelijk voor een goede prijs, waardoor het laagdrempelig is om het proces te beginnen in samenwerking met Amazon.

Het Amazon FBA Business programma heeft zo zijn voordelen. Accel Club kan hier op slimme wijze mee omgaan, resulterend in grote efficiëntie. Op de website kunnen verkopers ervoor kiezen de distributie te laten uitvoeren door Amazon. Dit zorgt ervoor dat de risico’s van de ondernemers met verkoopaccounts geminimaliseerd kunnen worden, met als resultaat een consistente distributie die wordt uitgevoerd. Met een garantie op kwalitatieve bezorgingen en opslagmogelijkheden weten beide partijen op die manier hun voordelen te behalen.

Het Amazon FBA Business programma zorgt ervoor dat Accel Club op een makkelijkere en aantrekkelijkere manier verkoopaccounts op Amazon over kan nemen. Dit komt doordat zij op deze manier op nauwkeurige wijze kunnen voorspellen wat de kosten zijn als het gaat om de opslagplaatsen en distributie van producten. Het zorgt voor een besparing van kosten voor Accel Club en geeft een duidelijke structuur in de strategie. Het uiteindelijke resultaat: zeer nauwkeurige voorspellingen en analysemogelijkheden! Met deze resultaten is de potentie tot succes groter dan als dat niet zo was geweest.

De strategie van Accel Club

Accel Club heeft zoals gezegd veel vermogen aangetrokken. In samenhang met de analysemogelijkheden en de capaciteiten om Amazon verkoopaccounts te benaderen, kunnen er op lange termijn winstgevende businesses omgezet worden in nóg grotere winsten op grote schaal. Het ideale scenario hiervoor zou zijn dat zowel de oorspronkelijke eigenaar van het Amazon FBA business verkoopaccount, als Accel Club, met een goede deal elkaar de hand kunnen schudden.

Het is altijd echter de vraag: wat is de precieze strategie van Accel Club? Het is algemeen bekend dat aggregators bedrijven met potentie over willen nemen en op de lange termijn proberen op te schalen. Het resultaat hiervan is meer winst. Om dit resultaat te behalen stellen aggregators een zoekprofiel op. Dit geldt ook voor Accel Club. Er zijn verschillende zaken waar zij zich op focussen bij het selecteren van potentiële kandidaten als het gaat om bedrijfsovernames.

  • Voornamelijke verkoop via Amazon FBA. Accel Club vraagt de verkopers om minimaal 70% van de verkoop via Amazon FBA verkoopaccounts te hebben.
  • Verder selecteert Accel Club voornamelijk op producten die veel reviews hebben, en een hoger zoekresultaat opleveren dan de gemiddelde producten in de niche
  • Eigen private label met een geregistreerd trademark. Hiermee wordt voorkomen dat er bij overname blijkt dat er rechten worden geschonden
  • Geen supplementen, kleding of producten met intense research en development
  • Er moet een minimale omzet zijn van 1 miljoen dollar in het laatste kalenderjaar
  • Geen seizoensgebonden producten  

OvernameAdvies

Accel Club heeft zich in korte periode dus weten te ontwikkelen tot een van de spelers binnen de aggregator markt, met als doel om uiteindelijk niet alleen op de Amerikaanse markt te focussen, maar ook binnen Europa en Azië een rol te spelen. Overweeg jij verkoop van je verkoopaccount? Of zelf op zoek naar een verkoopaccount? Neem contact met ons op via het intake formulier. Liever bellen? Dit is mogelijk via +31(0)20-650-1999.

 
Weten waar je zelf staat?     Doe de intake